همشهری آنلاین: معاون اداری مالی و پشتیبانی سازمان حج و زیارت کشور با اعلام جزئیات سفر حج تمتع امسال گفت: همه شرایط وامکانات برای اعزام زایرین حج تمتع امسال فراهم شده است

 به گزارش ایرنا،عباس رحمتی نیا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران جدید و قدیم سازمان حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد افزود:اولین پرواز حج تمتع امسال 22 آبان مصادف با 13 ذی القعده انجام خواهد شد و در مجموع 17 ایستگاه پروازی در قالب دو گروه مدینه قبل و مدینه بعد برای انتقال زائران به مدینه و مکه تدارک دیده شده است.

وی گفت: همه شرایط وامکانات برای اعزام زایرین حج تمتع امسال فراهم شده است.

وی گفت: امسال در مجموع 104 هزار زائر و عوامل اجرایی و فرهنگی به حج تمتع مشرف خواهند شد و محل اسکان برای 100 درصد زائرین دربهترین مکان های شهرهای مدینه و مکه فراهم شده است.
 
رحمتی نیا اظهار داشت: زائران طی 570 کاروان که 570 پزشک نیز آنان را همراهی می کنند به سفر معنوی حج امسال اعزام می شوند وبه جز 570 پزشک همراه کاروان ها دو بیمارستان مجهز نیز در مکه و مدینه خدمات لازم بهداشتی و درمانی را به حجاج ایرانی خواهند داد.
 
وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار یک بازنگری درسفر حج داشته ایم افزود: برنامه ریزی خاصی برای افزایش کیفی و کمی خدمات به زائران انجام شده است و امسال برای اولین بار برای رفاه زائرین سیستم هتلی را در مدینه و مکه خواهیم داشت.
 
این مقام مسئول اظهارداشت: بهترین مسکن در عربستان به زوار ایرانی اختصاص یافته و محل اسکان ایرانیان در بهترین منطقه مرکزی شهر تدارک دیده شده است تا زوار برای حمل و نقل با مشکلی مواجه نشوند.

رحمتی نیا گفت : افزایش هزینه سفر حج امسال به دو دلیل متفاوت است که کیفی کردن حج و افزایش تورم باعث شد مقداری در هزینه سفر حج افزایش داده شود.

وی گفت: تورم جهانی در مورد برخی کالاها که در ایران رخ داد در کشورهایی مثل عربستان نیز به چند برابر افزایش پیدا کرد و همچنین برخی موارد نظیر افزایش نرخ سوخت و قطعات هواپیما باعث گران تر شدن بلیت هواپیما شد و در نتیجه مجبور شدیم هزینه سفر حج را به میزان متناسب افزایش بدهیم.
 
وی گفت: تمام مراحل این سفر طی قراردادها با شرکت های هواپیمایی و خدماتی منعقد شده و همه چیز برای سفر راحت و کیفی برای زوار کاملا فراهم شده است.
 
معاون سازمان حج و زیارت همچنین با اعلام اینکه سفر عمره نیز بزودی قرعه کشی خواهدشد گفت : زواری که در بانک ملت ثبت نام کرده اند قرعه کشی از بین آنان انجام و اعزام آنها بزودی مشخص خواهد شد.

وی خطاب به افرادی که در گذشته در بانک ملی برای سفر حج عمره ثبت نام کرده و فیش های این بانک را در اختیار دارند گفت : بعد از اعلام سازمان حج و زیارت مراجعه کنند تا ترتیب سفر آنها داده شود اما برای سال جاری امکان پذیر نشد و باید با تبدیل فیش خود به بانک ملت در سال آینده برای سفر حج عمره مراجعه کنند.

کد خبر 65186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز